torsdag 25. januar 2007

Ras Mohammed

I denne nasjonalparken, som kun ligger 20 kilometer øst for Sharm el Sheik, er det først og fremst undervannsområder som er fredet, og parken er kjent som Rødehavets juvel blant dykkere.







Det var liv på brygga på morran. Noen av båtene i havna.

Vi dro ut med en dykkebåt. Havna var full av slike båter på ca 40 fot, de fleste var nok ment til turister men det var sikkert noen som tilhørte noen egyptiske kakser også.

Det blåste friskt og vi var redd det ville bli avlyst på morran men nei, de skulle ut :-)




Sol på akterdekket. Det gynga litt.



Vi var ikke alene utpå, det var dykkebåter overalt. Men det var også mer enn nok plass til alle.
Vi fikk utdelt svømmeføtter, maske og snorkel og så var vi klare. Og da kom jeg på at jeg hadde glemt igjen bikinioverdelen på hotellet!! Så megateit da, dra på snorkletur uten bikini :-/ Men da var det ikke annet å gjøre enn å hoppe uti med T-skjorta på for jeg ville da ikke gå glipp av dette :-O
Det frista ikke å hoppe uti vannet i det hele tatt der jeg stod på dekk med langermet genser + fleecejakke og frøys! Men da jeg kom uti var det faktisk varmere der enn oppe på dekk.






Det var helt utrolig å se livet rundt korallrevet. Det var som å svømme nedi et akvarium. Masse fisker i utrolige farger. Det var nok å bare ligge å flyte med strømmen og se ned på livet. Ubeskrivelig.

Ingen kommentarer: