fredag 10. august 2007

Årets første fangst :-)

Det var varmt og trykkende og vi hadde behov for å bevege oss litt. Kanskje det er litt mindre klamt på skauen? Ut og gravde opp litt mark, putta sykkel og bikkje i bilen og dro avgårde.

Sykla et stykke og gikk en liten bit før vi fant en fin plass ved et lite vann. Det var litt drag i lufta så myggen holdt seg borte.

Ut med duppen og opp med nisteboksen! Blir jo sulten av å være på tur og dessuten pleier det alltid å nappe når en har kaffekoppen i den ene handa og noe å tygge på i den andre! Og mens jeg satt og tygde på spekeskinke ser jeg noen rare bevegelser i stanga. Oiii, det napper jo! Med ny, ganske myk stang var jeg litt usikker på om jeg kunne lande fisk med den og nappa med meg håven opp av sekken. Heldigvis!


Det kjentes ikke ut som noe stort, bremsen slurra men jeg trodde jeg hadde slakka den for mye. Da jeg fikk se hva som satt på helt inne ved land begynte pulsen å øke. Wow :-)


Da den fikk rast fra seg det meste og roa seg litt, fikk jeg lirka håven under og vippa den opp på land. Puuhh :-)


Det var morsomt! Og fisken smakte helt nydelig :-)

Ingen kommentarer: